Sparkswitch Pro mit bluecom Adapter programmiern

• Hallo Powerbox Team,

Ich habe mir den Sparkswitch Pro bei euch auf der Messe in Friedrichshafen mitgenommen. In der Anleitung steht, dass ich zum einstellen des Telemetrie Systems ein usb Interface oder den Bluecom Adapter benötige. So hab ich mir den Bluecom Adapter noch schnell bestellt.

Die App ist runter geladen und installiert findet auch den Adapter aber ich komme nirgendwo in der App auf meinen Sparkswitch um Einstellungen vornehmen zu können.

Ich bitte euch nun mir weiter zu helfen was ich falsch mache?

Vielen Dank schon mal!

• Hallo,

auch da steht leider ein größerer Umbau an weil wir auf einen BlueCom Adapter gehen wollen. Der Bluetooth Chip für Android den wir bisher verwenden wird nicht mehr hergestellt.

Vieilleicht irgendjemand im Verein mit USB Kabel? Ist ja nur einmalig einzustellen.

Sorry der Umstände!

• Hallo,

Habe mich nochmal umgehört leider hat bei mir niemand ein solches Kabel.

Finde es etwas schade, dass bei der Bedienungsanleitung wenn die App zur Zeit noch nicht funktioniert nicht wenigstens ein Beiblatt zugelegt wird, auf welchem darauf hingewiesen wird das die Programmierung per bluecom Adapter (noch) nicht möglich ist.

So kosten mich die Programmierkabel knapp so viel bzw mit Versandkosten sogar mehr als der spark Switch pro auf der Messe gekostet hat. Das ganze finde ich doch sehr ärgerlich!

Trotzdem vielen Dank für Hilfe!

• Hello Richard Happy new year to you and the team. I have bought a new SparkSwitch Pro but i am trying to configure it using the Bluecom adapter as mentioned in the manual, however there is no option for Spark Switch :(, reading through this thread it seems the App via BlueCom adapter wont work and we need a USB cable ?
    Please help i dont have anyone that has the USB cable nearby and i cant buy one. Before purchase i had read the manual online where it says use Blue Com adapter even your tutorial for futaba mentions use Bluecom adapter or USB cable.
    How can i configure the SparkSwitch Pro to work with my Futaba 18SZ and also change the voltage setting please help ?

• Hi Richard,

This is really bad Customer Service, if you cant program this with the bluecom adapter, you should clearly call it out in your manuals and forums and every other website and sell the USB cable as part of the package. I am currently stranded as i was fooled to believe your manual and website at the time of purchase.

your website here https://www.powerbox-systems.com/products/accessories/shutdown-and-rules/sparkswitch-pro.html says this,

• Can be updated via BlueCom or USB interface

even you futaba programming instructions in the forum

Setting the SparkSwitch PRO on Futaba

"

In order to set the SparkSwitch Pro on Futaba S.BUS 2, the SparkSwitch Pro must first be set to S.BUS2 using the PowerBox terminal and the USB cable or the Mobile Terminal and BlueCom Adapter :

"

Now what am i supposed to do? Since it seems this SparkSwitch PRo is useless for me? Not happy poor service from powerbox. Please help.

• Hello Richard,

I told my problem in the first post, i dont have the USB Cable. I am happy to do the 2 clicks if you can send me the cable. For all my other powerbox products i use the bluecom adapter and hence never needed to buy the cable. I dont have anyone nearby that can lend me the cable.

I will pm you my address so you can ship the cable to me. Thanks for the help Richard.

PS:-Sorry to hear about the engineer. Engineer leaving the company should not be the reason to stop supporting your product, it shows the company cannot handle there internal product development properly and leads to loss of confidence in customers who are so loyal and looking to purchase your products. I hope you can find a new software engineer soon. Wishing you goodluck.