Drehzahlanzeige bei 3W 170 wird nicht korrekt angezeigt

  • Hallo.

    Habe heute den Spark switch pro das erste mal getestet und es funktioniert eigentlich sehr gut, nur die Drehzahl wird nicht korrekt angezeigt. Ich habe nach eurer Anleitung die 3W Zündung angeschlossen und verwende eine T18sz. Im Leerlauf zeigt das Display ca. 8000 u/min das geht beim Gasgeben runter bis ca. 1000 und steigt dann bis Vollgas wieder an. Vollgasdrehzahl stimmt dann fast (5500U/min). Was kann ich da falsch gemacht haben. LG Frido

  • Danke für die Antwort. Ich habe den Schalter an einem Saito angeschlossen und da fkt. es perfekt. Am 3W macht es keinen Unterschied ob das weiße Kabel angeschlossen ist oder nicht. Das weiße Kabel hat Durchgang auf Masse (Zündkerzenstecker) Passt das? Habe mehrere Patch-/V-kabel probiert auch kein Unterschied. Werde noch meine anderen 3W probieren. LG Frido

  • Hallo Herr Deutsch, danke das sie sich sogar am WE um ihre Kunden kümmern. Habe jetzt alle meine 3Ws probiert. 170, 110, 120(mit neuer Zng) und 55. Bei allen habe ich vom weißen Kabel Durchgang auf Masse-Zündkabel.

  • Hallo, habe jetzt noch eine RCexl an einem ZG 45 probiert, geht auch. Aber bei meinen 3W Motoren fkt. es leider nicht. Hat sonst noch jemand das selbe Phänomen? Am Schalter kann es ja nicht liegen und meine 3W Zündungen arbeiten auch 1a. Kann es sein das der Sparkswitch Pro und 3W doch nicht kompatibel ist? Wäre schade, denn wegen der Drehzahlanzeige habe ich ihn mir zugelegt.

    LG Frido

  • Hello


    I also have a RPM problem with the SparkSwitch Pro.


    The engine is a 3W 106 with a 3w ignition V4.4


    The problem is the following


    The minimum RPM is approximately 2300rpm (Not correct about 850-1000 for true) and when i putt the engine at full throttle i get 6300rpm (correct)

    I think there is a problem with RPM min. If i put tne sensor on Optical i get 850 at the min rpm (correct) and 3100 at full (Not correct)


    Maybe there is a different signal between version of 3W ignition


    Thanks

    Julien

  • Hi Richard


    This is correct, Magnet setting => Full RPM looks correct and low rpm no. Optical setting low RPM looks correct and full rpm no


    For the connection i follow the instruction you post in these forum


    This is a photo of my setup


    spark.jpg


    I can do a video to show you the proglem


    Thanks


    Julien

  • Hi,


    Here the picture of my settings


    Sensor


    sensor.jpg


    Sensor RPM configuration => Divider=1, Type=Magnet


    rpm.jpg


    Everything looks ok.


    My radio is up to date Last version of Futaba firmware 2.7.2


    Thanks

    Julien

  • Hi,

    I don't know because the full rpm looks OK. I'll compare with a manual tachometer.

    I also ask for 3w if there's differences between my ignition v4.4 (10 years old) and the brand new one


    Thanks

    Julien

  • Hi


    I don't know why I didn't get good value. I'm going to do more tests


    3W answer


    Das Ausgangssignal hat sich nicht geändert es sind 5 Volt


    Mit freundlichen Grüßen/kind regards

    Peter Weinhold

    Geschäftsführer


    An: support@3w-modellmotoren.de

    Betreff: RPM signal 3W Ignition


    Hello,


    I am using a 3w 106cs with a 3w ignition in v4.4.


    Recently I bought a powerbox Sparkswitch Pro witch allow to collect the RPM signal of ignition. I have the following problem, only the information of full throttle is correct, the low RPM not.


    My question is, does the RPM signal of old 3w ignition v4.4 in my case is the same of the lastest version ? It can explain a problem with rpm me sûrement


    Thanks

    Regards

    Julien

  • Gibt es jemanden bei dem die Drehzahlanzeige richtig fkt. bzw kann man sagen warum es nicht funktioniert. Die Flugsaison beginnt und wenn es keine Lösung gibt, baue ich wieder den alten Zündschalter ein.

    LG Frido

  • magnum : old 3w ignition modules uses magnetic coil sensor, generating electrical 'spike', the same as in DA ignitions. New 3w using Hall sensor. If you simply connect sensor from old ignitor using Y to SparkSwitch, nobody can guarantee, that in full range of throttle you will able measure correct values. For all ignition modules with 'weak' sensor values we are using some additional hardware to 'clean-up' signal passed to SparkSwitch.