Evolution battery circuit 2 has 0 volts output

• Buongiorno, ho acquistato un'unità di controllo Power Box 4230 Evolution dal rivenditore italiano Jonathan il 24/2/2019. Switch e Patchleads numero 4250416700896.

L'ho montato su un nuovo piano in questi giorni e il seguente problema si è verificato: il circuito collegato alla batteria 1 dopo aver collegato la batteria accende la luce verde e solo il verde rimane acceso, il LED esterno rimane spento.

Se collego il circuito n ° 2 alla batteria la luce verde si accende per alcuni secondi e poi anche l'arancione e il rosso, e contemporaneamente si accende il led rosso esterno.

Nonostante sia nuovo e ben caricato, ho subito pensato a un calo della tensione della batteria, ma ... cambiando l'ordine dei fattori il prodotto non cambia, cioè invertendo le batterie, il circuito 1 funziona sempre bene con la luce verde accesa, il circuito 2 dopo pochi secondi accende anche le luci arancione e rossa e l'esterno rosso. Ho provato a leggere le risposte a problemi simili nel forum, e anche se non l'ho modificato, sono andato a controllare che le batterie LiPo 2S 7.4V fossero impostate. L'assedio aveva ragione, ma il problema rimaneva.

Seguendo un altro consiglio dal Forum, ho collegato solo una batteria alla volta misurando la corrente di uscita nei pin del servo, e quando la batteria 1 è collegata al circuito 1 la corrente di uscita è 5,8 v. Mentre quando collego l'altra batteria l'uscita la corrente è 0.

Come hai detto più volte e chiaramente, ho collegato le batterie Evolution rispettando rigorosamente la polarità + e -.

Hai una soluzione per me per risolvere il mio problema?

Grazie. Paolo Senesi

Good morning, I purchased a Power Box 4230 Evolution control unit from the Italian retailer Jonathan on 24/2/2019. Switch and Patchleads number 4250416700896.

I have mounted it on a new plane these days and the following problem has occurred: the circuit connected to the battery 1 after connecting the battery turns on the green light and only the green remains on, the external LED remains off.

If I connect the circuit n ° 2 to the battery the green light turns on for a few seconds and then also the orange and the red, and simultaneously the external red led turns on.

Despite being new and well loaded, I immediately thought of a drop in battery voltage, but ... changing the order of factors the product does not change, that is, reversing the batteries, circuit 1 always runs well with the green light on, the circuit 2 after a few seconds also turns on the orange and red lights and the red exterior. I tried to read the answers to similar problems in the forum, and although I didn't change it, I went to check that the LiPo 2S 7.4V batteries were set. The siege was right but the problem remained.

Following another advice from the Forum, I connected only one battery at a time by measuring the output current in the servo pins, and when battery 1 is connected to circuit 1 the output current is 5.87 v. while when I connect the other battery the output current is 0.

As you have said many times and clearly, I connected the batteries to the Evolution respecting strictly the polarity and -.

Do you have a solution for me to solve my problem?

Thank you. Paolo Senesi

• Good morning Richard,

thank you for your quick reply, perhaps so fast that you did not read carefully what was written above, and that is that having read the installation instructions carefully, I paid absolute attention to the polarity of the Evolution power supply, so I would exclude with absolute certainty that the cause may be an incorrect battery polarity.

What other causes can be?

Do you think you should send it back to the seller who will send it to you?

Thank you. Paolo Senesi