Problem - Bug?

• Folgende Problemanzeige hat sich bei mir ergeben:

4 Klappenflügel soll Butterfly erzeugen. Dazu wurde die entsprechende Funktion mit Wölbklappen nach unten und Querruder nach oben eingerichtet. Normalposition und Endposition eingestellt. Seltsamerweise ging das rechte Querruder erst ein Stück nach unten, um dann nach oben auszuschlagen. Unmöglich so zu landen.

Problembehebung: Ich habe versucht die Laufrichtung des Querruders von Norm auf Rev zu verändern. Das ging, aber die Anzeige wechselte von Norm auf Rev. Sie bliebt auf Norm. Seltsam. Zudem war das nicht die Lösung. Also das Servo aus der Funktion gelöscht und wieder hinzugefügt. Dann ging alles ohne Schwierigkeit. Die Laufrichtung konnte gewechselt werden und die Funktion war völlig normal, also immer schön nach oben und nicht erst nach unten.

Jetzt frage ich mich, woran das gelegen haben könnte? Kleiner Bug?

• I had a similar experience setting up crow ailerons with flap's , i'm not 100% sure but I think it's to do with the adjustment in the crow servo set up, If the center is below the mid point and the end point is at the center to get travel in one direction, the servo's follows the path of down then up when the switch is activated. i'd grateful if This could be clarified if this is the case rather than a bug.

• For some reason the full text didn't come up.

I had a similar experience and i'm not 100% sure, but I think its to do with the adjustment in the crow servo set up. if the center is below the mid point and the end point is set at the mid point so the servo's move in one direction, when the switch is activated the servo's follow the path on down the up. I would bo greatfull if this could be clarified.

• I unfortunately didn´t read the request for a video. So I can´t provide one. The problem is reproducable.

A new funktion has to be created, servos are to be added, an unkown error report is shown for a very short period of time. Although the function seems to be alright on the first glance one servo moves incorrect. One example is decribed at the top, another example is as follows. Function seems to be ok. Failsave is learned, but one servo in case of failsaive doesn´t work corretly. A second glance on the function shows that this servos moves incorretly at one little point. Solution will be as allways, servo has to be deleted, added anewand, everything is fine.