Verbindung zu BlueCom möglich aber nicht zum igyro?

  • Ich kann meine bisher zuverlässigen BlueCom Adapter nicht mehr zum Einstellen verwenden.


    Zum letzten Mal verwendet habe ich das BT Modul vor 6 Monaten mit demselben setup verwendet.


    Nun wurde ich beim Öffnen der App (die ich auch schon de- und installiert habe) auch zum Koppeln befragt. Dies habe ich bestätigt und der Adapter erscheint nun auch unter den BT Geräten als „verbunden“.


    Wenn ich jetzt versuche, in der iPhone App iGyro 3e oder xtra (habe beide igyros und es auch mit beiden probiert) auszuwählen, werden diese lediglich für die Dauer des Tippens grau hinterlegt. Beim Finger wegnehmen passiert nichts weiter. Wenn ich mehr als3 Sekunden tippe, werde ich gefragt, ob ich in den Rettungsmodus möchte. Beim Bestätigen dessen tut sich bei „Gerät wird gesucht“ ebenfalls nichts.


    Hat jemand eine Lösung, wie ich auf die igyros zugreifen kann. Wie gesagt, bis zuletzt war alles wunderbar und der Adapter lag ausschließlich gepolstert im Schrank.


    Setup:


    Igyro 3e und 3xtra

    Powerbox BlueCom iOS Adapter

    iPhone 12 und iPad 2017


    (Jede Kombination nun ausprobiert)

  • Hello,


    if you hold your finger for more than 3 sec on the unit, then you are starting Rescue mode.

    I would recommend delete BlueCom from the list of devices and uninstall the App. Then install the app again and pair BlueCom.


    You mentioned, that after 6 months App requested pairing - it means, you changed something, you changed BlueCom, or updated iPhone, or something else.

    Therefore please use recommended solution from Apple - uninstall and install again, all should be resolved. Do not forget to delete the BlueCom from the list of Bluetooth devices - maybe you will see more than one BlueCom.

    And honestly, I hope that you are not using Android BlueCom, that case I solved 3 months ago :-)


    Let me know if you are successful


    have a nice day

    Regards

    rudi


    EDIT: Another mistake, solved often, wrongly connected BlueCom to the unit, put the BlueCom into the USB port, and signal wire directly to the middle of the unit!

    I will post photos later, you post your photo from the connection as well, if you will be not sucessfull.

  • Hi Rudi,


    thanks for quick reply.


    The app was requesting pairing because I reinstalled it after first bad attempt of using it.


    I also deleted PBX Bluecomm off the Bluetooth Device List at Preferences


    I than uninstalled PB App and reinstalled it


    After that I was asked again for pairing and acknowledged it


    -> Still nothing happened while clicking on the requested icon in the app. As last resort I tried the rescue mode despite both gyros functioning fine. Even then, it’s not finding any of the two devices

  • 😘


    My bad Rudi, to be honest, I connected the BT to Misc instead of USB. Next drink on me ;).


    Another minor thing: I made some changes in the Igyro settings. Don’t know if it’s needed, but clicking the button “update” in the top right corner, the app crashes. But that’s just meant as feedback.

  • Update button is used for unit firmware update. You nit need confirm changes with update button.




    And if App is suddenly closing after clicking to Update button, it means, that you have to reinstall it, the installation was not 100% successful.

    Rarely, but can happen.


    cheers

    rudi