setup help Core and royal srs needed

• Hi Guys

I searched on the forum but couldn't find an answer for my problem.

I'm setting up my plane with royal srs, sbus servos and Core radio. The elevator and rudder servos works through powerbus plugged into Bus A. I got that to work fine. Aileron servos (2 per wing) plugged into royal (G,H left wing Ail A gyro and V,W on right wing Ail B gyro). When selecting which servos to work with aileron in Core the elevator servos now works when moving aileron. The elevator and aileron servos are different numbers and input and output mapping on royal corresponds to Core settings. I know it's something small but can't find it. In the Core radio under servo monitor when I move aileron stick it does show aileron movement on screen and no elevator movement, but the elevator servos does work with aileron movement.

Second part of the question regarding individual adjustment of servo travel (2 servos per control surface). So after servo matching done on royal for full travel ect. and dual rates setup on Core. How do I adjust the amount of travel for each servo when dual rates are active? Reason is on full travel both servos match but on dual rates active the individual servos does not match at reduced travel.

Regards

Henke

• Hello,

I guess your input mapping in the Royal doesn´t meet your channel numbering in the Core. If this Royal was setup before with another radio, just make the servo output numbers identical to the old radio.

If you have more than one output mapped in the Royal to one single channel of the radio, the individual servo setup is done in the Royal.

Make two outputs to two inputs, then you can adjust them in the radio

• Thanks Richard

Found the problem. For some reason the delta mix was on in the royal srs (even after reset). Solved thanks

I still can't figure out how to adjust individual servo travels (2 servos per surface) when D/R are active. No problem to set end points on full travel for individual servos per surface, but when D/R active I don't know how to do it.

Regards

• Hallo Herr Deutsch,

habe eine nagelneue Royal srs, jet ist fertig programmiert, alles bestens so weit. ABER: der GYRO setup funktioniert mit dem Setup assistance

grundsätzlich schon, aber die Ausschläge der Ruder lassen sich nicht überprüfen, ob der Kreisel auch richtig arbeiten würde...

das heißt geht die Nase nach oben müsste sich auch mein elevator nach unten bewegen, Heck nach links bedeutet Rudder nach links etc....,

dies sollte am Boden vor den Kalibrierungsflügen zu kontrollieren sein, geht aber leider nicht, habe nun schon Stunden verbracht, leider ohne Erfolg!!

Woran liegt das? Bin am Ende mit meinem "Latein".....

Danke um Info!

• Hallo Ingmar,

vielen Dank! habe den Testfly ASS am Boden auch etliche Male durchgespielt, Gain auch auf 100% gestellt, hat leider auch nicht funktioniert.

Ich machte alles in der geöffneten Garage, deshalb muss ich den GPS Empfang nochmals checken....evtl ein "heißer Tip" DANKE!

Das auf 100% eingestellte Gain hat sich, zumindest am Display, nicht verändert, hat sich also nicht verringert, zumindest nicht am Display.

Danke jedenfalls, werde ich morgen gleich im Freien nochmals checken!

Diego

• Hallo Herr Deutsch, Hallo Ingmar,

ich habe nun alles nochmals im Freien versucht, GPS OK, GPS Stecker rausgezogen wieder neu reingesteckt, GPS ist verifiziert durch grüne LED,

Gain 100%, set-up complete steht im display next test fly....., alles Schritt für Schritt durchgearbeitet, leider noch immer keine Ruderbewegungen sichtbar,

sowohl auf FM2 also auch FM3 ? Bei meinem anderen Jetmodel habe ich eine Mercury und es funktioniert super....., sehr seltsam.....

was mache ich falsch?