Pioneer update not working properly

• Hi, i´m trying to update my pioneer, and if i do it with a PC it gets to 100% but never gives you the update sucsesfull announcemente,

and it´s nt working from the IOS app, with the bluecom.

It says Update is not available

communication between Bluecom and mobile phone is not stable!

• Hello,

not fully understand, in case, when you updating Pioneer using the PC Adapter and PC Terminal, the update process shows 100% but the unit was not updated?

In the case of a mobile App, when App is reporting this error, then App prevents to start the update, due to wrong communication over Bluetooth! In that case, when the error packets are higher than 10%, is possible to set up the unit, that's can't cause damaging to software, but App will not start the update.

Always, when the communication is unstable, then the update process can be broken.

regards

rudi

• The computer shows 100% but the process doesn't end. Just stays in 100, if you try to go back the computer says update isn't done yet....

But If I check the pioneer again it shows the version is 6.0

• hm, thanks for the explanation, from 293 updates of Pioneer I can see two cases - one yours - that Terminal is preventing to close the update, even the update was successful. I must check it. We added this validation and a lot of another validation for updating units because when the user broke the update, the unit must be rescued.

But, maybe, I'm too much careful, and I have to increase some thresholds to avoid really unneeded validations, in the case when all is okay :-) The same for blocking updates in the Mobile terminal, I will increase the threshold from 10% to 25%.

thanks again for the explanation, in the next release the Apps will be not so strictly careful :-)

have a nice evening

rudi

• Hallo, ich wollte gestern an meiner Pioneer ein Update von 2.0 auf 6.0 machen. Die ersten 5min lief es auf 17% dann passierte lange nichts. Nach 1Stunde war es auf 18% und als ich 3 Stunden später nochmal grschaut habe war es bei 100% aber anscheinend nicht vollständig da beim erneuten anstecken der Rescue Modus aktiv war.

Habe es mit meinem ca. 10 Jahre alten Powerbox USB Kabel probiert, da erkennt er die Pioneer gar nicht. Mit einem 4 Jahre alten Jeti Usb Kabel erkennt er die Weiche sofort aber da ist dann o.g.

Liegts am Laptop? Ich weis nicht mehr weiter. Auch Sensoren oder zb der Sparkswitch pro brauchen teilweise 2h zum aktualisieren?!

Vielen Dank!!

Grüße

Michael

• Hallo Michael

Den Laptop immer am Strom vor dem starten des Terminals und nicht im Batteriemodus betreiben.

W10 reduziert die Kommunikationsrate aus das absolute Minimum,...wegen Strom sparen ?

Gruss Rainer

• Hi:)

Der ist immer nach dem Auspacken am Ladekabel weil ich ihn so selten brauche. Könnte es noch mit dem Bluecom Adapter und IPhone probieren. Das hatte das letzte mal aber leider auch furchtbar lange gedauert..?

Grüße

Michael

• Hello,

if you will uninstall old driver in W10, and again install the latest version of Terminal, then even on battery will be update fast.

Important is, using the latest version of Terminal.

Rainer: you are right, that's something between Windows and drivers, unfortunately Silabs drivers are not compatible with Windows 10 build 2004.

regards

rudi

• Ach ja, ich hab den Bluecom Ios , das iPhone 8, das Terminal ist aktuell auch mein iPhone ist aktuell. Er erkennt Sensoren und Weichen aber wenn ich auf Update tippe kommt „das Bluetooth Signal ist zu instabil“?

• Der Laptop ist 2 Jahre, aber nicht das hightech Gerät. Das USB Kabel mindestens 8/9 Jahre. Das Jeti Usb Kabel ist vor 3 Jahre neu gekauft.

Aber macht ja nix, wir wohnen ja nicht zu weit weg. Dann kann ich gleich ein aktuelles usb Kabel mitnehmen.